Hur naiva får man vara??



Ja oj vad vi var naiva när vi köpte vårt hus!!
Det var en ICA-butik som lades ned, inte ens beboelig..
Som ni ser på första bilden fanns det inte ens vanliga fönster nere.
Jag säger då det, ALDRIG att jag någonsin köper ett renoveringsobjekt igen!!!

Den andra bilden visar maken i arbete med att sätta fönster.
Reglarna är uppsatta då tanken var att det skulle bli sovrum där.
Då även gipsskivor var uppsatta och spacklingen var färdig, kom jag på den briljanta iden att vi skulle ha köket där i stället!..
Behöver jag säga att jag inte var så populär hos maken i det läget....
Jag fick riva väggarna själv, och jag hade ett fasligt jobb med att dra ut spikarna till reglarna han varit så noggrann med...

Vi är fortfarande inte helt färdiga efter 7 år, har naturligtvis inte renoverat hela tiden, det skulle vi alla bli tokiga av.
Nu drömmer vi om att bygga ett nytt hus i stället...

Kommentarer
Postat av: Jennilie

Hej hej moder natur :) Vaken än? Kom upp en snabbis, måste berätta en grej..

2008-12-30 @ 00:07:53
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
Postat av: Milla S

Nämen det här var ju två roliga saker på en gång fast på olika sätt... Jag skrattar högt för mig själv såhär mitt i natten åt er resa med huset, så roligt skrivet!!! Jag förstår att det har varit tufft emellanåt men vad spännande det låter samtidigt!

Och vad roligt med armbandet!!! Så spännande! Man får väl skriva och använda sig av tidningens bilder om man uppger var man hämtat dem!? Jag förstår att det känns nipprigt! Men det är ju superbra reklam!

Och du gör ju väldigt häftiga smycken!

Vi hörs! Sov gott!

2008-12-30 @ 01:14:56
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: /B

Wow, ni måste ha gjort ett digert jobb!

:-)

/B

2008-12-30 @ 12:32:33
URL: http://lyckligagatans.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Tycker du borde lägga ut bilder på hur det ser ut nu. Ni har det ju jätteläckert! Men visst har ni fått jobba.... kram

2009-01-01 @ 08:39:09
URL: http://vildrosenbibbi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0