Ny placering



Vi bor i ett väldigt stort hus, men likafullt är det svårt att hitta någon ledig yta för sånt som behöver ny placering...
Som det lilla bordet på bilden.
Maken har satt in en ny dubbeldörr mellan allrum och Tv-rum vilket glädjer mig oerhört!!!
Tack make!!
Dörren vi hade förut var en skam för hela huset,  grå laminat med rester av tejpklister, den tjänade sitt syfte som ljuddämpare men inte mer än så.
Den nya dörren sprang maken på vid en rivning, och den är som gjord för huset!

Det enda problemet med nya dörren på plats,  var att den är bredare än den förra, vilket innebar att lilla bordet som tidigare stått mot väggen i allrummet plötsligt inte fick plats längre.
Sprang runt med bordet som jag verkligen tycker om, ett mörkbrunt fynd som jag målat och behandlat med anikvax efter konstens alla regler ,så det är så där härligt lent som väldigt gamla äggtemperamålade möbler kan vara!

Till slut fick den en ny plats i hallen, blev riktigt nöjd faktiskt!

Nu ska lille sonen till en kompis och jag måste fortsätta med tråkigt pappersjobb...
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Ellas Inspiration

Vilket underbart bord!!



Målat och vaxat säger du? Jag har tänkt att ge mig på ett stort skåp vi har i köket under julledigheten. Några tips?



Kram Karin

2008-12-22 @ 13:55:29
URL: http://ellasinspiration.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Blev ju kanon bra!

Passar ypperligt där i hallen. Kommer ner och tttar live sen.Nyfiken hur det blev i "allrummet".Blev det några fler ändringar? Tur Andreas är duktig;-) Kanske ska anlita honom nu så jag äntligen får klart i mina hallar...;-P Stor julkram!

2008-12-22 @ 22:48:45
Postat av: Milla S

Å va mysigt du har det hemma! Både bilderna från gottebordet och dessa är ju så underbara. Tapeten är väl Hanna Wernings? Ljuvlig till det vackra bordet!

Ja de säger ju det att det spelar ingen roll hur stort vi bor... det blir fullt ändå!

Önskar dig nu en riktigt mysig jul!

Kram!

2008-12-23 @ 00:09:04
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Vad härligt att du hittade en ny plats för ditt fina bord.



Svar: Tack för dina omtänksamma ord! Kram Sandra

2008-12-23 @ 02:18:24
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Camilla Floweret

Åh har den tapeten på önskelistan, sett att hon har kommit ut med ny kollektion på borås tapeter nu, ska kolla upp dem.



Måste alltså hitta på någon anldening att hälsa på dig någon gång...

2008-12-23 @ 23:20:57
URL: http://floweret.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0