Smaskigt!



Foto: Sara Nydahl


Mitt i julstöket kan det ju vara gott att småäta lite.
En klassiker är väl grönsaker med dip och/eller lite goda ostar med kex.
Här är det dock dippen som jag tycker är en höjdare, enkel och passar till både råa och
tillagade grönsaker, kex och supergod till kött, fisk, och kyckling! Ja, den passar till det mesta!

Superenkel att göra dessutom!

Smula en förpackning fetaost i en skål. (ca 200 g)
Blanda i en burk creme fraiche (INTE light)
Riv i lite ingefära (kan uteslutas)
Pressa i två el tre vitlöksklyftor
Rör ihop ordentligt och salta efter smak.

Klart!

Kommentarer
Postat av: Milla S

Jisses så gott det såg ut! Nu vet jag vad vi ska ha till fredagsmys ikväll, tack för det! Jag ska se om jag kan hitta skinkspad i vår affär för jag måste medge att jag blir nyfiken. Kanske mina norrlänska rötter som visar sig, morfar var från Sundsvall! Ha en trevlig helg!

2008-12-05 @ 09:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0