Blandade känslor



I kväll ska vi klä julgranen till yngste sonens srora glädje.
För mig är det med blandade känslor.
För ett år sedan var jag och en nära väninna och shoppade julpynt på mellandagsrean.
Hon retades med mig över hur velig jag kan vara,  ja vi skrattade och hade roligt som vanligt .
När jag kom hem stuvade jag undan påsen med julpyntet och ljusen jag köpt ,då jul ju var över, och där har den legat sen dess.

Idag packade jag upp sakerna och tittade på kvittot som låg kvar i kassen, och tänkte tillbaks på den dagen.
De här julgranshängena kommer alltid att påminna mig om den dan.
Den 2 augusti dog Malin helt plötsligt i hjärtinfarkt, lördagen efter hon fyllt 40år.
En underbar tjej är plötsligt borta, och saknaden är närapå outhärdlig!

7-årige sonen vet hur han ska trösta, med en teckning såklart!!


Man kan aldrig säga det för ofta, var rädda om varandra!

Kommentarer
Postat av: /B

Åh, vilken tragisk händelse ... varför ska en så ung människa behöva sluta sitt liv?

Många tröstekramar från mig, och tack för besöket på min blogg!

Ps. jag skulle gärna se lite mer av ert hem.

2008-12-19 @ 17:31:10
URL: http://lyckligagatans.blogg.se/
Postat av: Milla S

Jag får tårar i ögonen när jag läser... Livet är så grymt ibland och man vet inte vad som väntar om hörnet. Du har så rätt i att vi inte nog ofta kan bry oss om varandra!

Därför säger jag till dig nu att det är himla kul att ha den här bloggkontakten, du har en härlig blogg och roliga idéer som den att man skulle ha bytesloppis. Kanske skulle det gå att ordna här i bloggvärden! Det var ju bara det där med tekniken...

Skickar varma hälsningar till dig nu när du klär granen...

2008-12-19 @ 19:44:23
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Annika

Åh, jag ryser när jag läser! Så sorgligt. Du skriver så fint. Jag har också en son som är 7 år - de är kloka de små! Fin teckning. Kram

2008-12-21 @ 22:34:29
URL: http://www.flexinredning.blogspot.com
Postat av: Maria

Hej!

Tack för besök hos mig, välkommen åter!

Förstår dina blandade känlsor. Jag älskar julen, men har också blandade känslor eftersom jag förlorat min syster i för unga år. Och vid jul så känns saknaden extra mycket...

2008-12-22 @ 10:25:22
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0