Förrådsröjning!

Vi har inga som helst sysselsättningsproblem här hemma nu då vi ska sätta ut huset till försäljning!
Det är RÖJNING som gäller!
Släp på släp fylls med skräp som ska kastas, och Myrorna får också påhälsning.
I går kväll kom turen till ett förråd i källaren.

Åh, pyttesmå babykläder som min mamma sytt  (jättefina!) KAN jag ju bara inte göra mig av med, maken grymtar men det struntar jag i!
Men sen...hmmm... flera flyttkartonger med inredningstidningar!
De KAN ju vara bra att ha....
Nu grymtar till och med dottern...- Men mamma, har du inte tittat i dem på flera år lär du väl inte sakna dem heller!!
Maken surar...-Det kan väl inte vara möjligt att vi ska släpa med dem till Skåne!!
Ja ja, jag ska i alla fall kika igenom dem och se vad det är för något...



Oj, tidningar från 1981!!!!
Då var jag 14 år...
Kanske inte så högintressanta längre.............



Men kolla här då!!!
En skånelänga utanför Simrishamn med vasstak för 160 000!!!!!
Det var ju intressant läsning!
En viss prisuppgång har skett...
Innebär det att om vi köper ett hus för 2 miljoner, borde vi ju kunna sälja för... få se nu... priserna ser ut att ha ökat ca 15 gånger då vi kollar hus i samma trakt nu, JA 30 mille om drygt 25 år!!!! Det är bara att ringa och säga upp pensionsförsäkringen!!
Vilken TUR att jag sparat tidningarna
Nähä...inte det... ja ja, jag kastar väl tidningarna då!..


Kommentarer
Postat av: Jennike

Åh, så härligt att läsa att det är fler som sparar!!! Det kan ju vara bra att ha nångång....Kram på dej

2009-02-11 @ 10:21:05
URL: http://jenkepenke.blogg.se/
Postat av: Jules

Det är när man ska flytta som man märker hur mycket grejer man de facto har. Spara du. Det gör jag. Lyssnar inte på mannen när han protesterar, ty han sparar på stora maskiner...och mina saker är små.

Jag är så glad för er skull. Skåne är fint. Är speciellt förtjust i Mölle. Åh.

Lycka till med röjningen. Och jag får nog ta mig en tur till Myrorna ler

Kram

2009-02-11 @ 11:40:09
URL: http://julesofswe.blogspot.com
Postat av: Erika

Jasså, tidningarna åkte! Vilken läcker design på tidningen =). Ja, här hemma är det också projekt röjning som pågår. Kontoret var fyllt med massa skräp som åker i sopsäckar. Även om jag är duktig på att spara, så känner jag mig väldigt nöjd när jag lyckats fylla en säck. Det lättar liksom... Vi är en sådandär familj som har en massa prylar!

Ha en skön dag!

Kram Erika

PS Snön har nått Skåne...

2009-02-11 @ 12:11:41
URL: http://villalilja1.blogspot.com
Postat av: Randi

Tack för din kommentar - du undrade hur min nyvunna vän trivs. Hon har precis flyttat ner och hon trivs jättebra. Jag flyttade ner för 7 år sedan och tycker att jag hamnat i Paradiset. Vi letade i 3 år innan vi hittade rätta platsen. Och under tiden ändrades drömmarna succesivt.

Önskar er Lycka Till i letandet.

Vet hur jobbigt det kan vara.

2009-02-11 @ 12:54:07
URL: http://rostistel.blogspot.com
Postat av: ImseVimseVass

Alltid kul med gamla tidningar. Förändring sker hela tiden, fast man kanske inte tänker nämvärt på det när man befinner sig mitt i. Dina gamla tidningar fungerar som bevis. :-D Ha en bra dag !

2009-02-11 @ 13:35:21
URL: http://imsevimsevass.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Haha, jag sitter här och ler när jag tänker på vilken hamster jag själv är. Det är hopplöst vad mycket man sparar. Men inte ens jag har tidningar från -81. ;)

Du kan väl använda dom att slå in allt porslin i? Då kan du läsa både när du packar och packar upp. ;)

Ha det gott.

2009-02-11 @ 17:46:00
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Bibbi

Det är faktiskt svårt att göra sig av med inredningstidningar. Jag vet.... När vi bytte till stolar i köket fick jag ju lov att rensa den djupa kökssoffan.....8 STORA påsar till myrorna.(behöll några ....) Men där blev dom väldigt glada:-) Har du grejjer du vill bli av med så säg till, vi tar dem på loppis eller auktionen till midsommar på klubbis. Alltid bra att tänka på i rensar stunder. KRAM

2009-02-11 @ 18:41:21
URL: http://vildrosenbibbi.blogg.se/
Postat av: Kristina

Välkommen ner till Skåne, det är en härlig plats att bo på! Visst är det så att man skulle behöva flytta lite oftare, för det är hemskt vad man sparar på mycket onödigt!



Ha det gott!

2009-02-12 @ 09:53:31
URL: http://mintappa.blogspot.com
Postat av: jules

Visst går det isär mitt pedanteri och sparande ;) erkänner att jag har full koll på vad som finns i varje låda på vinden - tex alla vaser i en låda, alla ljusstakar i en låda och så vidare. Dessutom har jag en förtecking här nere så jag bara behöver kolla upp numret på lådan/orna på vinden...sjuk är vad jag är :-) men det bjuder jag på 'hihi'.

KramKram

2009-02-12 @ 10:52:36
URL: http://julesofswe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0