INSNÖAD!

Oj Oj här får vi verkligen känna på vintern!!
Det har snöat och blåst  närapå konstant i en hel vecka här och det är KALLT!
Termometern verkar ha parkerat på ca -15
.
Idag skiner dock solen för första gången på länge., härligt med lite ljus åtminstone!
Men fortfarande är det alldeles för kallt för min smak, - 13.
Jag är inte den enda här som inte gillar kyla hörde jag i morse när jag lämnade sonen på skolan, det var fler än ett barn som klagade på kylan och ville gå in...
Nu hoppas jag att det blir mildare så de kan dra nytta av all den här snön och leka ute!



Utanför vårt köksfönster




Grannens bil....



I väntan på våren...



I vanliga fall skulle jag bli galen på snön och kylan, men nu tänker jag bara att det får snöa och vara så kallt det vill, för går allt enligt planerna så är det sista vintern här!!
Yippiii!!!!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Ja visst har det kommit enorma mängder och vore det inte för blåsten hade det ju varit uthärdligt att vara ute. Går era planer bra?

Ha en fin dag.

2009-02-09 @ 11:12:47
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Jules

Förstår din tankegång :) Sista vintern här uppe - låter härligt. Men du får aldrig sluta blogga - nicka instämmande :)

Det är så skönt med solen. Den piggar verkligen upp och gör allt vackert.

Kram

2009-02-09 @ 11:59:26
URL: http://julesofswe.blogspot.com
Postat av: anna of sweden

Åh, hjälp vad mycket snö!

Det MÅSTE bli Skåne nästa vinter! ;)

2009-02-09 @ 18:03:06
URL: http://annasweden.blogspot.com
Postat av: Anonym

Oj oj vad häftigt!!

Kan du fixa hit lite till mig också är du snäll.

Spännande om det blir Skåne då kanske vi kan ses.

Ha det gott och skotta försiktigt.

Annika

2009-02-09 @ 19:05:42
Postat av: Anonym

Jösses så mycket snö, fast det snöade faktiskt här i lördags. Cyklade hem från en mycket trevlig tjejmiddag klockan halv tre på natten och det fullständigt vräkte ner. Men det var borta igen klockan 10 dan efter. Så är det i Skåne! Bara så du vet vad som väntar =). Ha en skön kväll, kram

2009-02-09 @ 19:33:27
Postat av: Lydia

Det ena behöver väl inte utesluta det andra!? Jag menar då hus & växthus...jag tycker det är en nödvändighet med båda, för välbefinnandet! ;o)

Må ni få varma vårvindar snart,

Lydia

2009-02-09 @ 22:17:08
URL: http://lydiasgronafingrar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0