Stämningsfull fredag



I morse när jag gick till skolan med minstingen såg vår lilla by ut att vara tagen ur
någon av Astrid Lindgrens underbara sagor!
Det har snöat hela natten och är nollgradigt, så milt att till och med frusna
jag skulle kunna vara ute en stund...

Såna här dagar ser barnen ut att ha det så kul, minstingen rusade till snöhögarna på skolgården
där kompisarna busade för fullt.
Varför kan jag inte fortsätta att njuta av snön som vuxen, jag var ju faktiskt likadan jag med som barn....?
Man mår i alla fall så bra av att se de små liven busa runt!

På hemvägen passerade jag byns kapell där det ska vara luciafirande nu på morgonen, mysigt!

Ha en riktigt bra dag!

Kommentarer
Postat av: Milla S

Det är något speciellt med dagarna runt Lucia... Mysigt! När det gäller att njuta av snön så hinner väl vi vuxna tänka ett steg längre på de mindre roliga koncekvenserna av snön - skottning, bilar som inte startar och brutna lårbenshalsar. Men när vi väl tjoar i backen så är det himla kul. Senast vi åkte hela familjen så bröt min man handen. Tjohooo....

2008-12-12 @ 16:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0