Tvättstuga på gång

Vi har renoverat till och från i 8 år nu, och till slut ledsnar man!
Så gick det när vi kom till den planerade tvättstugan!
Nu står tvättmaskinen i ett litet kyffe vid pannrummet, men nu blir det ändring på det!
Tur att älskade maken är händig, stålreglar med gipsskivor har satts upp och nytt golv har gjutits.
Nu i helgen ska golvet klinkras, sen är det dags för undertecknad att spackla och måla en del!

Konstigt att lusten att renovera kommer tillbaks när vi inte tänker bo kvar, men tur är väl det, tror inte framtida husägare skulle uppskatta tvättsituationen vi har idag!





Ska bli riktigt trevligt att tvätta sen hoppas jag!

Ha en trevlig fredag den 13!!


Kommentarer
Postat av: Milla S

Många känslor på en gång när jag läser ikapp här hos dig...

Förstår att det var en tuff dag igår. Kram.

Ler gott när jag läser om er röjning, det är inte lätt! Men det är väl så att om man ska ha plats för lite nytt i sitt liv så får man göra sig av med lite gammalt...

Tänk om man hade fått en skånelänga för det priset idag!

Ha en trevlig helg nu mitt i allt renoverande!

Kram igen

2009-02-13 @ 13:28:35
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Bokmalen

Jag tror inte det är konstigt att ni fått upp ångan nu när ni bestämt er!!?? Jag tror att det är ganska vanligt!!

Jo, jag undrar om du fått mitt mail?? Annars så får jag ta och skriva igen.

Kramen, Maria

2009-02-13 @ 14:30:37
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: [email protected]

Det där är nog ett vanligt fenomen. Man renoverar innan man flyttar. ;)

Men det är ju kul också att det äntligen blir gjort. Ibland blir man hemmablind och accepterar att saker är som de är även om det är opraktiskt.

Lycka till med spacklingen. :)

Ha en fin kväll.

2009-02-13 @ 19:14:56
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: Jules

Precis som Kertsin skriver - man renoverar innan man flyttar. Jag bodde i ett 'kyffe' där tvättstugan och badrummet aldrig blev färdigt - jag tvättade i anslutningen till källartrappen och sprang över till lillstugan på gården för att duscha - kallt som bara den på vintern - och så fick jag snällt vänta på att grannen skulle elda i sitt hus så jag fick varmvatten i stugan. Det var en hemsk tid. Hua. Kärleken i det huset tog också slut. Lika bra det - så här i efterhand. ;) Tror inte att x:et kirrat tvätt och badsituationen än...och det är nåt år sen jag tog mitt pick och pack å stack.

Ha en fin alla ♥ dag. Kramas





2009-02-14 @ 11:51:19
URL: http://julesofswe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0