Bildbevis!

Fick ett mail från en Skånetjej som undrade om det verkligen kunde vara så stor skillnad på vädret här och där, och jag lovar, det är det!
Hon hade aldrig varit längre norrut än till Stockholm, och då kan det förstås vara svårt att förstå hur mycket snö vi faktiskt har här uppe. Speciellt som det faktiskt är vår där nere nu!

Gick därför ut nyss och tog ett par bilder utanför vårt hus, så här kommer bildbevis till de som tror att jag överdriver!..

(Solan, kolla du med, nu förstår du att jag längtar tillbaks va...?!)

Tur att det finns många här uppe som älskar snön och vintern, om än jag inte sällar mig till den skaran, livet skulle bli bra tråkigt om alla tyckte om samma saker!

Tråkigt sportlovsväder, så nu ska jag spela lite spel med lilleman som är sportlovsledig och bara vill umgås med mig nu när jag varit bortrest, vilken tur man har!!





Livsfarligt att gå intill huset som ni ser, det blir ett projekt i eftermiddag!

Kommentarer
Postat av: Carina - inspirera

Vilka kontraster...

Förstår att du längtar tillbaka till "södern"

Även om snö också har sin tjusning så behöver man den inte så länge...

Kramen.

2009-03-03 @ 14:53:45
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Erika

Ja, jösses vännen min. Förstår dig perfekt, efter mitt år i Härjedalen var det precis vad jag sa - Inte en vinter till!!

Sköt om dig i kylan!

Kram

2009-03-03 @ 15:05:05
URL: http://villalilja1.blogspot.com
Postat av: Bokmalen

Det är ganska intressant att det kan va så stor skillnad inom samma land! Jag förstår att du som inte gillar vintern vill dra dig söderut. Vilken underbar grej att ni ska göra slag i saken!! :) Umeå med omnejd finns ju kvar om ni skulle längta tillbaka alltför mycket.

Vad glad jag blir att du tar dig tid att söka. Jag längtar... Å, tack för omtanken!! Det värmer! ;)

Stor Kram, Maria

2009-03-03 @ 15:15:30
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ja du, när man ser de där bilderna förstår jag att du längtar bort. Se till att inte bli begravda i snö när ni tar bort snön från taket. :)

Ha en fin dag.

2009-03-03 @ 16:17:22
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Jennilie

Hej hopp mamsen!!

haha, ja jag saknar dig med, màste dock tillägga att det är faktiskt ganska skönt att vara ifràn Umeà och Sverige ett tag ;P



Ja, det skulle vart kul, är ju kanske inte sà roligt att gà pà stan själv i längden. Jamen att dom var snygga?!!?!! Jag älskar dom verkligen!



jamen gud, huvvaligen.. jag ser ju pà bilderna, att jag INTE vill komma hem till all den där snön! Jag tror jag stannar här ett par veckor till, hehe.



Nä men nu ses vi ju om en vecka, precis en vecka blir det ju till och med.

Puss och kram.

2009-03-03 @ 17:12:31
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
Postat av: Millan

Jo det var skillnad det, jag lovar att inte klaga på att det är kallt här när det inte går under 0 grader ;)



Ha det så bra!

2009-03-03 @ 20:50:34
URL: http://valkommentillmillan.blogspot.com
Postat av: Bibbi

Hej hjärtat! Jag har inte rymt, är bara insnöad....

Tycker ni har lite på snö på eran sida av ån....Känns mycket mer "uppe" hos oss. Vi har inte ens skottat fram grillplatsen. Å´nu snöar det igen...snyft....

Kram kram

2009-03-04 @ 15:48:54
URL: http://vildrosenbibbi.blogg.se/
Postat av: Jennilie

Jasà jasà, men ibland är det ju skönt att vara ensam hemma. Det är jag just nu, ca en timme till vilket är rätt sà skönt, lite tystnad för en gàngs skull ;)



Hoppas màlningen hemma gàr bra (glad att jag slipper det) :P



Ja jag vet, men som jag sa pà telefonen sà använder jag ju inte klackarna nu dà det är kallt här med ju knäppis :] Haha, skrattade till och med högt för mig själv där, kan se det framför mig.. Du plus leopard plus klackarna i flurken, njaaaaa.



Idag màr jag pyton!! Eller jag màr dock bättre nu än i morse. Vaknade och direkt jag ställde mig upp kände jag bara hur ryggen skulle ställa till med ett h-vete den här dagen. Gick ner och skulle ta mig en macka, när jag hade smörat klart mackan hade jag varit tvungen att sätta mig ner pà goilvet tre gànger för att ryggen inte ville samarbeta!! Tog alla mina mediciner (inkl. tralala) och ja, jag vaknade väl vid tre tiden dà, hehe. Nu har jag bara tagit alvedon igen och det känns ändà rätt sà bra nu.



Ska träffa Astrid om 45 minuter, vi ska ut pà en kort promenix.



Jag älskar dig med, puss pà dig!

2009-03-04 @ 16:43:24
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
Postat av: Milla S

Oj!

Det är ju väldigt vackert men jag tillhör nog de som hade längtat söderut också...

Ha det bra mitt i allt fixande med huset!

Kram

2009-03-05 @ 13:30:10
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Vera

ja visst är det fantastiskt att det kan vara sådan skillnad! läste att du är från malå-trakterna, vi har faktiskt en sommarstuga i de trakterna :)

2009-03-06 @ 20:42:33
URL: http://onweekdays.blogspot.com
Postat av: Laila

kan inte låta bli att följa din blogg, fast jag vill helst inte höra talas om att du ska flytta så långt bort. Vad ska jag ta mig till utan min bäste vän som alltid finns där för mig. Det kanske går att ordna en vattenskada i huset,eller!!! Skojar bara, det är klart att ni ska göra det ni drömmer om. Jag hittar nog till Skåne på ett eller annat sätt. Kramar från mig!

2009-03-07 @ 08:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0