En award till mig och kamin före-efter!!



Fick denna för några dagar sen av Bokmalens vardag och blev SÅ GLAD!! TACK SÅ MYCKET!!!
Jag tycker mest att jag skriver en massa strunt på bloggen, och så får jag denna, så snällt!
Jag som inte är helt insatt i bloggvärlden ännu utan tar en del hjälp av dottern hann också tänka hur gör man nu?...
Ser ju att många skickar en award vidare, så jag tänkte göra så jag med!
Det finns så många fina bloggar, men det är inte så många jag alltid följer men några av dem är dessa:

Skickar den till dottern förstås som hjälper mig så mycket och som är supergo och duktig, hon har två bloggar,
Pyssla med Jen, och Days with Jen!
En annan blogg som är jättemysig är underbara Vildrosen Bibbi!
Och en tredje som jag tycker mycket om är Skånetjejen Villa Lilja som skriver om allt möjligt!

Hoppas de blir lika glada som jag blev!

Oj vad tiden springer iväg nu!
Urkass uppdatering av bloggen, men tiden har verkligen inte funnits!
I måndags och igår hade vi flera mäklare på besök så hela dagarna flög förbi!
Dessutom blev lilleman förkyld lite olägligt, men han har varit jättesnäll som tur är.

Eftesom vi bor i ett väldigt stort och annorlunda hus, ville mäklarna fundera då det är svårt att sätta prisnivå då det inte finns liknande hus att jämföra med i byn.
Nu har vi dock beslutat oss för val av mäklare så det känns bra, så på fredag kommer förmodligen fotograf som ska fota här innan dert kommer ut på nätet och andra marknadsföringsplatser de tillhandahåller.

Kändes riktigt vemodigt och skrämmande då vi tog i hand och gav försäljningsuppdraget!
Lilleman började gråta då han nu börjar inse att vi ska lämna det hus han alltid bott i...hittills har han tyckt det ska bli spännande och kul, men naturligtvis kommer det att gå upp och ned med känslorna!
När mäklarna dessutom säger saker som:-Oj vad modiga ni är....-Har ni ingen släkt iSkåne?....-Vilket stort steg ni tar!...Känns det inte jobbigt att lämna det här fina huset som ni renoverat så mycket?...
ja då börjar man verkligen inse vidden av det hela!
Vi drar iväg hela familjen utan några som helst garantier!
Vi vet ju inte ens om vi hittar någonstans att bo där nere om vi inte kan hyra huset vi tittat på!!
Efter det här känns det som att man kommer att våga vad som helst.....SPÄNNANDE!!

Maken fick för sig att han ville göra om kring kaminen, jag tyckte väl inte att det var nödvändigt, men nu i efterhand måste jag säga att han hade helt rätt, det blev så bra tycker jag!



Bort med de gamla plattorna..



Dit med nya!
Dessutom breddade han utrymmet på golvet då vi inte rymde vedkorgen på plattorna tidigare utan ställde den på trägolvet bredvid kaminen.
När det ibland kan vara snö på en del vedträn, droppade det då ned smältvatten på golvet som vi torkade upp så inte trägolvet skulle få fuktfläckar, men nu är ju det problemet avhjälpt, så bra!

Fortsättning före-efer följer senare!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Mirre

Ohh vad snyggt det vart ;) verkligen ;)! Perfekt med breddat golv :)



tack för raderna hos mig

2009-03-25 @ 14:11:44
URL: http://www.mirrekex.se
Postat av: Bokmalen

Vad snyggt det blev!!

Å, du gjorde mig glad idag!! :) Söndag skulle passa oss att komma ut för på lördag ska vi åka å uppvakta Marcus mamma som fyller år.

Mitt på dan på söndag!??? Skulle det passa er???

Stor Kram, Maria

2009-03-25 @ 15:00:55
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: madde

oj vilken underbar blogg du har,den har jag missat*älskar tavlorna du har längre ner:)

2009-03-25 @ 15:48:06
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Jennike

Klart att det kan kännas lite vemodigt...men man måste våga för att vinna. Förstår att det känns lite xtra, när lilleman blev ledsen. Tror helt klart att det kommer att gå bra för er! Men snälla snälla lova att fortsätta blogga även om ni byter landsända. Kram

2009-03-25 @ 16:03:40
URL: http://jenkepenke.blogg.se/
Postat av: Erika

Tack snälla för dina fina ord. Jag blev helt rörd. När man är så ny som jag i denna värld blir man superglad över att bara få en kommentar och nu fick jag så mycket mer. Jag är så stolt!

Förstår att det är mycket minnen som sitter i väggarna men ni bär alltid dem med er och de kan ju ingen ta ifrån er. Jag har sagt det innan och säger det igen - ni är jättemodiga. Och ni har varandra, så länge man har det kommer man långt.

Sköt om er, vi väntar på er här nere =)

Kram, kram/Erika



Ps mannen gjorde ett fantastiskt jobb med kaminen, det blev supersnyggt.

2009-03-25 @ 19:21:41
URL: http://villalilja1.blogspot.com
Postat av: Lily of the valley

Grattis till awarden!

Så fint vid kaminen!

Har jag fattat det rätt?

Ni ska snart flytta ner till Skåne! Stämmer det?

Vilken del i så fall?

Så nyfiken jag är ;-)

Jag tror inte att ni ångrar er :D

Kram Lily

2009-03-25 @ 20:08:18
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Speja

Snyggt, fräscht och praktiskt. Fin idé. Vad händiga ni är.

2009-03-25 @ 20:44:18
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Tack snälla söta! Nu måste jag snyfta en stund till... Blev jätteglad. :-) Tur vi har våra bloggar, hur skulle vi annars kunna höras... ;-P Vi bor ju så långt i från varandra... Men jag har kommit på att jag har jobbigt med att träffa dig nu, känns FRUKTANSVÄRT sorgligt att ni flyttar. Men samtidigt beundrar jag dig.... Älskade vän, huvudsaken är att du finns kvar som min vän. Sverige är långt, Skåne är långt borta, men du är nära....

Andreas gjorde ett super jobb vid kaminen. Snyggt!

Tror du jag skulle kunna få låna honom en vecka.....

KRAMAR



2009-03-25 @ 21:05:50
URL: http://http://vildrosenbibbi.blogg.se/
Postat av: Millan

Grattis till awarden, den är du värd!



Kaminen kom verkligen till sin fulla rätt på det kaklet!

2009-03-26 @ 11:48:58
URL: http://valkommentillmillan.blogspot.com
Postat av: Emma

Hejsan

Ja jag försåtr att man kan bli en aning vemodigt nostalgisk. Men glöm inte att det är bara materialla saker vi talar om :) och tänk på det enorma äventyr ni är modiga nog att ge er ut på. Jag tror att det är bra att bryta mönster och testa sina vingar här i livet...annars blir man stående på en och samma fot resten av livet vilket inte är spceiellt utvecklande för vare sig kropp eller själ. Och som vi sa tidigare - det är ju faktiskt bara att flytta upp igen om det skulle bli alldeles tokigt. Du förstår jag talar delvis till mig själv när jag skriver detta eftersom vi har samma planer fast att flytta från dalarna till Göteborg...hehe..

Vill också säga att ni har ett helt fantastiskt vackert hus. Men det finns vackra hem i Simrishamn också.

Kramar till DIG från MIG

Emma

2009-03-26 @ 16:03:33
URL: http://livskrafter.blogg.se/
Postat av: Daniel

Kreativt härligt!

2009-03-26 @ 23:35:35
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Milla S

Grattis till awarden!!

Så kul att få se mer av erat hus! Smart och snyggt vid kaminen!

Förstår att det blir blandade känslor ett tag. Men det är väl tur ändå att man inte har bott på ett ställe så länge och sedan inte skulle känna någonting alls när man flyttar därifrån...

Håller tummarna på att ni får hyra huset!

Kram

2009-03-26 @ 23:51:53
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Johanna

Grattis till awarden!

Ja, det blev riktigt fint med kaminen!



(Kolla gärna in det fina påskerbjudandet på min blogg!)



Ha en bra helg!



/Johanna

2009-03-27 @ 08:06:14
URL: http://www.kaffemeddrommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0