Husletande i Simrishamn

Oj oj, här är det ett evigt resande hit och dit (härligt!).
Ett nytt besök i Simrishamn har avverkats, denna gång fick maken följa med!

Vårt hus såldes i ett nafs, så nu är vi huslösa!
Känns väldigt märkligt...första juli flyttar nya ägarna in och vi har fortfarande inte någonstans att bo...
Börjar bli lite bråttom, i mitten av juni måste flyttlasset gå för att vi ska hinna med att städa ur huset vi lämnar!!!!
Hjälp...det är ju snart!!
Och tiden flyger verkligen iväg nu, går det inte att bromsa den lite på något sätt?..

Vi har lagt bud på ett kedjehus och ett par radhus, märkligt, där budar vi NEDÅT, marknaden står väldigt stilla där nere för tillfället, ett angenämt scenario för oss, mindre kul för de som vill sälja...
Förhoppningsvis vet vi idag eller i morgon vart vi ska bo!
Hälsade på i lillemans skola också (där han ska gå i Simrishamn), känns så vemodigt att han måste lämna sin skola och sina kompisar, men han är väldigt social så vi hoppas att det ska gå jättebra!
Det finns många fler barn i nya klassen så det ska nog lösa sig!

En del mäklare tyckte nog att jag var lite märklig...men det är jätteviktigt att vi rymmer studsmattan!!
Husen må vara fina med fina små trädgårdar, men rymmer vi inte studsmattan får det vara.
Där studsmatta finns samlas barnen, perfekt tycker jag!
Skåne var SÅÅÅ vackert!!
Åh vad jag ville stanna kvar och ha en egen liten markplätt att "påta" i!
Här hemma är snön visserligen borta nu, endast några smutsiga snöhögar finns kvar, men det är så färglöst...
Som vanligt efter mina skånebesök följer en kavalkad av bilder, kvaliten är blandad, en del är tagna med min gamla digitalkamera och en del med systemkameran.
Bilderna kan ju inte göra verkligheten rättvisa, det var verkligen bedövande vackert!



Persikoträd i blom



För första gången i mitt liv fick jag se blommande magnolior!!!!
Överallt dessa gudomligt vackra träd!







SÅÅÅ vackra träd!



Hela skogen full av lökväxter, vet inte vad det blir för blommor?..



Tänk att körsbärsträd växer vilt!







Rapsfälten blommade!! Det har jag alltid velat se!!!



Somrigt!! Och magnoliaträd i var och varannan trädgård!



Snart blommar pionen!



Jag har aldrig sett backsippor i det vilda! Fina!!











ÅÅÅHHHH, dessa vackra trädgårdar!!!!!

















Ja, en hel del sommarbilder en regnig dag som denna!
Men regnet behövs nog kan jag tänka mig!

ÅHHHH, fick just ett samtal från dottern som närapå GRÄT av glädje!!!!!
Hon fyller 19 år den 25 maj och har fått VÄRLDENS present!!!!
Har lovat att inte berätta något då hon vill hinna berätta för sina bekanta först, återkommer senare då jag får berätta!!!!
Är så GLAD för hennes skull!!!!

Kram till er!!

Kommentarer
Postat av: Emma

suck men OJOJOJOJ vilke ljuvliga bilder. Det är som balsam för själen...mm..I LIKE IT

Har ni sålt ert hus förresten ?

kramar

Emma

2009-05-06 @ 11:40:20
URL: http://livskrafter.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Grattis till husförsäljningen!! Vad kul att det gick fort!! ;) Jag håller tummarna för att ni ska få ert hus därnere!!

Jag blir alldeles till mig av bilderna! Förstår att den delen av Sverige drar...

Kramen, Maria

2009-05-06 @ 11:49:40
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Grattis till att ni fick huset sålt så fort. Vad spännande det måste vara nu.

Och vilka makalöst vackra bilder du visar. Det är ju som en helt annan värld. Hörde på radion i morse att runt Åsele har det snöat en massa. Det är verkligen som två skilda världar.

Du har fångat blomsterprakten suveränt men den bild jag föll handlöst för är den med träden där solljuset silar in och det är alldeles grönt på marken. Såååå vackert.

Vilket äventyr ni ska ut på. Håller alla tummar för att ni får det hus ni vill ha. Men det borde väl funka med tanke på priserna. ;)

Önskar dig en riktigt fin dag.

Må så gott.

2009-05-06 @ 12:04:51
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Anitha

Visst är Skåne vackert på våren !?!?!

Synd att vi snart ska lämna detta :-(

Hinner ni ner innan vi far? (27 juni)

2009-05-06 @ 13:13:51
URL: http://blogg.anitha.se/
Postat av: Milla

Åh så roligt!!!! Hela ditt inlägg strålar av glädje!

Otroligt vad fort allting går, och det verkar ju flyta på riktigt bra i rätt riktning! Arbetar din man också i företaget eller letar han jobb nu?

Håller tummarna för att ni inom några dagar vet var ni ska bo!!

Så spännande med dotterns present... får nog kika in på hennes blogg nu...

Ljuvliga bilder!! Tänk att det blir er vardag varje vår framöver!!

KRAMAR

2009-05-06 @ 13:46:11
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Anonym

men gud vad dom där bilderna fick en att länkta till sommaren :-)...och att kanske flytta till södre bräddgrader...fast vinter med rikligt med snö är ju rätt trevligt (ibland)...har följt din blogg ett tag och har inte riktigt förstått varför ni väljet att flytta till just simrishamn??

2009-05-06 @ 20:32:42
URL: http://pysseloknop.blogspot.com/
Postat av: Bibbi

Åh vännen! Bilder säger mer än 1000 ord. Förstår att du längtar söderut. Rent växt mässigt gör du en stor vinst :-)

Vi hösr snart, kramen



2009-05-06 @ 22:14:00
URL: http://vildrosenbibbi.blogg.se/
Postat av: Millan

Grattis till att ni fick sålt huset! Måste ha känts skönt.

Visst är Skåne vackert, tänkte på det att du inte sett blommande rapsfält innan (de börjar snart lukta illa...) Jag har aldrig sett norrsken, midnatts-sol eller ens ett fjäll. Hoppas jag får se det någon gång men då bara under en semestervecka sen vill jag nog ner till Skåne igen. ;)

Kram på dej!

2009-05-06 @ 22:28:01
URL: http://valkommentillmillan.blogspot.com
Postat av: Emma

Hej igen :)

Låter så härligt. Jag håller tummarna för att ni får det huset ni verkligen vill ha



Beträffande min Göteborgsflytt måste jag ju vänta tills nästa år när min dotter gått ut nian. Känns långt men det går :)

Kramar och var rädd om dig tills vi hörs igen

Emma

2009-05-07 @ 08:11:06
URL: http://livskrafter.blogg.se/
Postat av: Erika

Hej Milla

Vad kul att det gick bra i Simrishamn. Håller tummarna hårt för er. Roligt att du fick se Skåne när det visar en av sina vackraste sidor. Är lite svårt att förstå att du aldrig sett Magnolian och rapsen. Får mig att njuta ännu mer och tänka efter lite. Snart får du njuta ännu mer.

Kram kram

2009-05-07 @ 17:38:59
URL: http://villalilja1.blogspot.com
Postat av: Marina

SÅ underligt att höra någon så lyrisk över det skånska, naturen, husen mm. Härligt! Det får mig som skåning att vakna till lite. Jag uppskattar visserligen Skåne mycket mne kanske ännu mer när jag läser dina fina omskrivningar.

Jag hoppas ni hittar en hus ni vill ha och att ni kommer trivas jättebra. Jag bor bara 6 mil från Somrishamn och min maken kommer därifrån (1 mil utanför).

Den där vinsten till din dotter hade min dotter också blivit överlycklig för. Hon fyller 15 om en månad och äslkar också böckerna o filmen.



Ha det så bra!

2009-05-09 @ 19:22:19
URL: http://marinastradgard.blogspot.com
Postat av: karola

Vilka härliga bilder, lycka till med era planer!

2009-05-16 @ 20:55:54
URL: http://alltidinredning.blogg.se/
Postat av: anna of sweden

Åh, vilka ljuvliga bilder!

Ska bli spännande att höra hur

det går med husköpandet.

Håller tummarna för er!

2009-05-21 @ 05:55:04
URL: http://annasweden.blogspot.com
Postat av: Linda P

Men vad skoj! Välkommen till Skåne :) Då får man kanske möjlighet att handla av dig i Simrishamn så småningom?

2009-06-21 @ 20:37:02
URL: http://livinglikelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0